Home » » Cum să gătești pentru un bebeluș, sau cum să nu asculți sfaturile părinților tăi

Cum să gătești pentru un bebeluș, sau cum să nu asculți sfaturile părinților tăi

Written By cristi mirea on joi, 15 octombrie 2015 | 13:40

Pănă nu am devenit tată nu mă interesa în mod deosebit ce scrie pe etichetele produselor alimentare pe care le cumpăram. Adevărul este că tot ce este gustos nu este sănătos, dar pentru adulți, consumul acestor produse cu moderație nu are efecte chiar atât de nocive, deoarece totuși acele substanțe adăugate pentru a ne face să vrem mai mult, au fost aprobate de Ministerul Sănătății.


Totul s-a schimbat când s-a născut fiul meu și am studiat alimentația bebelușului din momentul începerii diversificării. În acel moment am fost foarte atent la etichete și drept să vă spun am fost șocat.


În primul rând, cam tot ceea ce vă sfătuiesc părinții voștrii se află în contradicție cu dieta propusă de pediatrii și nutriționiștii de acum. Nu vă luați după vechile metode pe principiul ”Și pe tine te-am crescut așa”, deoarece acum 30 de ani aditivii din produsele alimentare nu erau cei de acum și în cantitățile actuale. Prin urmare acest principiu cade din start.

Să nu vă spun, că deși fiul meu are deja un an și o lună, încă mă mai lupt cu ideile preconcepute ale celor mai în vărstă și nu numai, din jurul meu despre modul în care să îi prepar mâncarea. Este clar că nimeni nu vrea răul copilului, dar din când în când măcar citiți eticheta de pe ambalaj.

În timpul studiilor culinare eu și soția am descoperit că sarea nu trebuie adăugată la alimente până la vârsta de 1 an. Chiar și după aceea trebuie adăugat în cantități mici și doar dacă este neapărat necesar. Bebelușii până la 1 an nici măcar nu au dezvoltată memoria gustului. Prin urmare nu va face diferența dintre o mâncare cu sare și una fără, deoarece nu va ține minte că cea cu sare este poate mai gustoasă. Prin urmare dacă adăugați sare puteți să ii faceți mai mult rău decât bine (la vârste fragede, adausul de sare poate duce la probleme ale rinichilor). Rezistați celor din jur care vă sfătuiesc să adăugați sare că e mai bună mâncarea, că poate că nu vrea să mănânce deoarece nu este sărată mâncarea. Nu este așa. Eu am gustat toate mâncărurile pe care le-am făcut fără sare, și au fost delicioase.

Încercați să preparați mâncarea copilului acasă. Nu spun că nu am folosit borcane cu mâncare preparată pentru bebeluși, deoarece nu ar fi adevărat. Când ne-am hotărât să alegem o mâncare la borcan pentru cazurile în care suntem plecați de acasă și nu avem unde să îi preparăm mâncarea proaspătă am rămas șocat să constat că mărcile cele mai scumpe erau cele care conțineau sare, iar cele mai ieftine erau cele fără adaus de sare. E clar că am ales pe cele fără adaus de sare și chiar îi plac (am încercat și cele scumpe mai târziu și nu i-au plăcut deloc). La alegerea cărnii este greu deoarece sunt foarte puțini producători care oferă carne ușoară de pasăre de la animale neinjectate și crescute fără concentrate. Când găsesc în supermarchet astfel de carne cumpăr mai multă, o porționez și o congelez pe porții, cât este necesar pentru o masă. Nu mai ne putem lua după ceea ce spun oamenii că au pui de casă, deoarece toți le dau concetrate în primele 2-3 luni, că altfel nu mai cresc, dar cel puțin pe cele din magazin aveți siguranța că sunt controlate.


Poate că vă simțiți tentați să îi oferiți bebelușului clasicul mere cu biscuiți. Nu o faceți! Ați citit eticheta biscuiților? Așa multe ingrediente ale căror nume nici nu le pot pronunța nu există nici măcar în sucurile carbogazoase. Nu mai există biscuiți simpli. Credeți-mă că am căutat în toate magazinele. Acest produs pur și simplu nu mai există. Pe lângă faptul că toți conțin zahăr, un produs rafinat pe care evit să îi dau copilului atâta timp cât voi putea, restul sunt tot felul de arome și alte chimicale.

Zahărul rafinat alb este nociv chiar și pentru noi, dar pentru un bebeluș... Până la vărsta de 1 an nici să nu vă gândiți să îl substituiți cu miere, deoarece puteți declanșa alergii la bebeluș. Până acum nu a fost nevoie să îi îndulcesc nimic prin adăugare de îndulcitori doar o singură dată și atunci am cumpărat praf de Stevia. Am îndulcit snack-ruile doar cu fructe proaspete. Banana conține multă fructoză și datorită texturii poate fi utilizat bine ca îndulcitor. Mă gândeam ca pe viitor să utilizez și siropul de arțar sau de agave ca și îndulcitor.

Brânza pe care o amestec cu fructe prefer să o fac în casă, deoarece nu știu ce cheag s-a utilizat și dacă e din lapte praf sau lapte ”adevărat„. Este atât de simplu de preparat că se merită. Pun la încălzit aproximativ 250 ml de lapte UHT 3,5% grăsime până devine fierbinte, aproximativ 60 grade celsius (cel mai simplu puneți degetul în lapte și dacă îl simțiți fierbinte dar suportabil, este bun). Adaug zeamă de lămâie sau oțet, aproximativ o linguriță și amestec. Dacă nu se încheagă mai adaug puțin. Când s-a închegat îl pun intr-u tifon să se scurgă. Oțetul/zeama de lămâie rămâne în zăr și brânza va rămâne dulce. Îl las la scurs peste noapte în frigider și dimineața puteți servi brânza proaspătă de casă.


Distribuie

About cristi mirea

Postari relative